avon

Wielkanoc..co kraj to obyczaj...

Wloska Wielkanoc bardzo rozni sie od tej naszej tradycyjnej polskiej .U nas w Wielka Sobote wystrojeni idziemy do kosciola z tradycyjnym koszykiem ,wypelnionym jajkami ,i innymi polskimi tradycyjnymi pysznosciami , cukrowym barankiem i czekoladowym zajaczkiem.
Tu Wielka Sobota to dzien taki jak inny szal zakupowy , sklepy hipermarkety wypelnione po brzegi ,kazdy biega i szuka skladnikow na wielkanocny niedzielny obiad , duza popularnoscia ciesza sie ogromne czekoladowe jajka dla dzieci typu Kinder niespodzianka ,i tradycyjne wloskie ciasto wielkanocne La colomba.

U mnie mama zawsze na wielkanocny obiad serwowala indyka ,jadlo sie jajka buraczki z chrzanem ..tutaj serwowane jest jagniecie :/ symbol Swiat Wielkanocnych , ktory u nas jest cukrowy.
 Nie jadam bo jakos serce mi sie kroi ...

Jagniecie jest obowiazkowe :/ , oprocz tego jada sie jak zwykle makarony i lasagnie.
Owoce morza i inne srodziemnomorskie specjaly ,oczywiscie popijane jakims super extra winkiem ,bialym do owocow morza ,czerwonym do mies.


Ciasta rowniez sie roznia , mama zawsze piekla sernik ,miodownik czy rozeczki z rozana konfitura ,tutaj jadam colombe ,ciasto drozdzowe srednio dobre z rodzynkami i innymi kandyzowanymi owocami w srodku.

Niedziela Wielkanocna w Polsce bardzo rodzinna ,tu natomiast po obiedzie ajo wszyscy do baru ...
Poniedzialek wielkanocny u nas tradycyjen polewanie sie woda tu ,wyjazdy na wycieczki z przyjaciolmi i jeszcze raz objadanie sie jegnieciem i innymi wloskimi potrawami.
Jednym slowem ,swieta calkiem inaczej obchodzone ,wydaje mi sie ze zapomina sie tu o tej religijnej waznej czesci a zastepuje sie ja komercja.
Wszystkie bary restauracje i inne przybytki sa otwarte.W drugi dzien swiat jezeli pogoda nie pozwolila na jakis wyjazd wszyscy udaja sie do hipermarketow i zaczyna sie szal zakupowy.

Dzieci czekaja na gigantyczne jajka ,rodzice zeby napic sie dobrego winka do wielkanocnego obiadu ...i na tym swieta sie koncza...

Pierwsze moje wloskie swieta byly dla mnie szokiem ,ja chcialam jajka koszyk wszyscy patrzyli na mnie jak na wariata ze z koszykiem chce gonic do kosciola ,teraz sie juz przyzwyczailam i robie wszystko by te swieta spedzic w POLSCE !!

WLOSKIE JAJKA 

CENY ZAWROTNE OD 14 EURO ZA JAKO 150G DO NAWET 40 EURO ZA WIEKSZE



TRADYCYJNE CIASTO WLOSKIE 
 LA COLOMBA
LA COLOMBA(NIBY MA PRZYPOMINAC GOLEBIA,JA PODOBIENSTWA NIE WIDZE)


Ja tam wole nasze polskie !!


 I jakies extra ciasteczko :D do popoludniowej wielkanocnej kawki :D


JAK WYGLADAJA SWIETA U WAS?
BUZIAKI
XOXO

32 komentarze:

  1. Yummy !!! I love to go in Poland for Easter :)

    kisses

    fashionistaneversleep.com

    OdpowiedzUsuń
  2. U mnie choć w irlandii to tradycyjnie po polsku, zawsze bawia mnie miny i pytania od Irlandczyków na temat naszych koszyczków wielkanocnych gdy wracamy lub idziemy do koscioła na święconkę.

    OdpowiedzUsuń
  3. 40 euro za jajko czekoladowe :OO ja cię nie mogę

    Chciałabym takie;p może jakbym spędziła w innym kraju święta też bym doceniła nasze Polskie święta:)
    ja już nie mogę się doczekać Babki gotowanej :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajnie poczytać jak się spędza święta w innym kraju, jednak jak się człowiek wychował w jakiejś tradycji to ciężko się odzwyczaić :).

    OdpowiedzUsuń
  5. kinder <3
    www.modaeaprole.blogspot.com
    Serena

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo ciekawy post. Ja mimo, że nie przepadam za świętami Wielkanocnymi, to nie wyobrażam sobie, żeby ich nie obchodzić w taki sposób (koszyczek i śniadanie Wielkanocne). To ciasto prawdę mówiąc nie wygląda dla mnie zbyt apetycznie. Ja osobiście uwielbiam polskiego mazurka wielkanocnego i nie wymieniłabym go na nic innego.
    Pozdrawiam serdecznie,
    kobiety-przodem.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Nasze ciasta wyglądają bardziej apetycznie niż te włoskie :D


    http://maggxx.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Quanto mi piace l'uovo Kinder!!!
    Marina
    http://www.maridress.blogspot.it/
    https://www.facebook.com/maridressfashionblog

    OdpowiedzUsuń
  9. Chyba jednak wolę nasze święta :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Hello, yes, I'm still in G+, and also in blogovin GFC, you follow me on GFC and blogovin?

    more delicious than cake

    http://losviajesysibaritismosdeauroraboreal.blogspot.com.es/

    OdpowiedzUsuń
  11. Mmmm these treats look so delicious! I can't wait for Easter weekend, it will be a great time to relax and enjoy quality time with friends and family :)

    xx Debbie

    www.whatdoffydoes.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Great post!! I love easter just because you can eat chocolate eggs :D and all those cute little surprises that you get from most of the eggs are just so cool, haha!! :D

    OdpowiedzUsuń
  13. U mnie święta spędza się całą rodziną u babci, na stole znajdziemy wszystkie tradycyjne potrawy i nie ma mowy, żeby zabrakło któregoś wielkanocnego ciasta :D Oczywiście nie zapominamy o mszy, bo przecież święta to nie tylko jedzenie, zabawa i czekoladowe króliczki :)

    Zapraszam do siebie:
    http://moimswiecie.blogspot.com/2014/04/common-white-girl-tag.html

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja uwielbiam polskiego mazurka i jemu pozostanę wierna : ) Fajny post, nie miałam pojęcia jak to wygląda we Włoszech ; ) Pozdrówki ! :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Es curioso que cada país es diferente pero es importante la parte religiosa!
    interesante post!
    susana de piñadelys
    http://pinadelys.blogspot.com.es/

    OdpowiedzUsuń
  16. zaszokowałaś mnie ceną tych jajek :P
    świeta u mnie - rodzinne śniadanko, potem spacer, odpoczynek, obiadek ...
    a lany poniedziałek - jak najwięcej wody ! :D
    Zapraszam do mnie :)))) Pozdrawiam i Miłego weekendu :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Świetny post ;) Ale bardzo zaskoczyła mnie ta cena jajek, jestem w szoku ;d
    U mnie święta wyglądają pewnie jak u każdego- jedzenie, jedzenie i jeszcze raz jedzenie! <3 No i spotkania z rodzinką ;)
    Ja już obs i kom, liczę na rewanż ;p

    http://jackdanielsky.blogspot.com/ zapraszam! ;D

    OdpowiedzUsuń
  18. Z tego co napisałaś, to bardziej podobają mi się święta w Polsce. U mnie jest bardzo rodzinnie. Przed świętami idziemy na ostatnią drogę krzyżową ulicami miasta, w sobotę z mamą i bratem idziemy z koszyczkiem, w niedzielę rano do kościoła, później mój brat szuka pochowanych w ogrodzie upominków i jemy śniadanio-obiad. Później jedziemy do babci. :) To tak w skrócie.
    www.ajnidju.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. Hi! You have a very nice blog!
    Would you like to follow each other?
    I'm following you now via GFC, hope to follow me back :)
    Kisses

    OdpowiedzUsuń
  20. Here in Brazil, people think only about chocolate eggs and stay at home on holiday.
    It's interesting to know facts about your country. Kisses!

    galerafashion.com

    OdpowiedzUsuń
  21. Quem não gosta de chocolates

    Beijos
    @pocketlibro
    http://pocketlibro.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  22. Fajny post, ja uwielbiam Święta. :)
    Pozdrawiam
    Maja ♥
    http://friend-ffriend.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  23. Lubie święta :) najlepsze są polskie tradycje :))
    Robotnicy w tym tygodniu zostaną przepędzeni i mogę dekorować dom. Uwielbiam to robić,biegam jak szalona i dekoruje wszystko co się da :)
    Pozdrawiam
    biszkopcik86.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  24. Co kraj, to obyczaj. Nawet u nas zaczynają być coraz bardziej komercyjne. U mnie tradycyjnie.
    Pozdrawiam cieplutko :):):)

    OdpowiedzUsuń
  25. A w tym roku na Wielkanoc będziesz w Polsce?

    OdpowiedzUsuń
  26. u mnie jest na bogato :D mnóstwo jajek :D
    obserwuję teraz Twoja kolej :D
    ppinkmustache.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Dziekuje za wszystkie komentarze ,zostaw linka to Cie chetnie odwiedze i skomentuje :)
obserwacja za obserwacje ,napisz w komentarzu ze to zrobilas /es zawsze sie rewanzuje :)

Thank you guys for all comments <3